ROMANIA JUDETUL HUNEDOARA COMUNA SARMIZEGETUSA PRIMAR
|
PROIECT DE HOTARARE NR. 57 din 25.10.2024
Privind analiza stadiului de inscriere a datelor in registrul agricol pentru trimestrul III al anului 2024 si astabilirii masurilor pentru eficientizarea acestei activitati
Primarul Comunei Sarmizegetusa, judeţul Hunedoara;
Avand in vedere Proiectul de hotarare nr.57/2024, referatul de aprobare inregistrat cu nr.113/25.10.2024 prin care se propune analiza stadiului de inscriere a datelor in registrul agricol pentru trimestrul III al anului 2024 si a stabilirii masurilor pentru eficientizarea acestei activitati, in scopul respectarii legislatiei in materie si a imbunatatirii activitatii, raportul compartimentului de resort nr.114/25.10.2024;
Avand in vedere prevederile art.1, alin. (1), alin. (2),, lit. a), art. 3-4 si art. 6 din O.G. nr. 28/2008 privind registrul agricol si ale HG 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020-2024 si Ordinul ministrului agriculturii nr.25/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024;
In temeiul prevederilor art. 129, alin.2, lit.d, alin.7, lit. s, art. 139, alin 3, lit. a, art. 196, alin.1, lit a, art. 197, art.243, alin. 1, lit. a din OUG nr. 57/2019- Coduladministrativ;
PROPUNE :
Art.1. Se ia act de stadiul de inscriere a datelor in registrul agricol al comunei Sarmizegetusa pentru trimestrul III al anului 2024, conform celor prevazute in anexa nr. 1 la prezenta hotarare.
Art.2. Se aproba programul de masuri pentru eficientizarea activitatii de inscriere a datelor in registrul agricol al comunei Sarmizegetusa, tinut in format electronic si pe suport de hartie, conform anexei nr. 2 la prezenta hotarare.
Art.3. Se aproba modelul invitatiei prin care compartimentul agricol invita la primarie persoanele fizice si juridice care au obligatia declararii datelor in registrul agricol, conform anexei 3 la prezenta hotarare.
Art.4. Prezenta hotarare va fi dusa la indeplinire de compartimentul registrul agricol din aparatul de specialitate al primarului comunei Sarmizegetusa.
Art.5. Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art.6.Prezenta hotarare poate fi contestat la Tribunalul Hunedoara, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, in conditiile si termenul Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrative, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.7. Prezenta hotarare se comunica: Institutiei Prefectului judetului Hunedoara, compartimentului agricol, compartimentului impozite si taxe locale , primarului comunei Sarmizegetusa, si se afiseaza pe site-ul institutiei.
INITIATOR, AVIZAT
PRIMAR SECRETAR GENERAL
SOCACIU AURORA – GINA Bugariu Simona Nicoleta
ROMANIA Aprob,
JUDETUL HUNEDOARA PRIMAR
PRIMARIA SARMIZEGETUSA Socaciu Aurora – Gina
COMPARTIMENT AGRICOL
Nr.113/25.10.2024
R A P O R T
Privind analiza stadiului de inscriere a datelor in registrul agricol pentru trimestrul III al anului 2024 si a stabilirii masurilor pentru eficientizarea acestei activitati
Subsemnata BRAILA ALINA-ANDREEA, in calitate de angajat al Primariei Sarmizegetusa in functia de referent compartiment agricol in vederea intocmirii proiectului de hotarare privind stadiul de inscriere a datelor in registrul agricol pentru trimestrul I al anului de realizare conform prevederilor legale va comunic datele existente la sf trim.III al anului 2024:
La nivelul compartimentului agricol, s-au inregistrat, la sfarsitul trimestrului III al anului 2024, următoarele:
Poziții registru agricol deschise până la data de 30.09.2024
– un număr de 13 volume cu 566 poziții in registrul agricol ale persoanelor cu domiciliu in localitate;
– un număr de 3 volume cu 130 poziții in registrul agricol ale persoanelor cu domiciliu in alte localități;
– un număr de 1 volum cu 43 poziții in registrul ale persoanelor juridice cu sediul pe raza UAT Sarmizegetusa
– un număr de 1 volum cu 16 poziții in registrul agricol, ale persoanelor juridice cu sediul pe raza altor UAT.
Până la data de 30.09.2024 s-au deschis un număr de …………4…..poziții noi în registru agricol și s-au făcut modificări pentru un număr de …………………-…….poziții.
Până la data de 30.09.2024 s-au înregistrat un număr de 23 contracte de arendare care au fost operate în registrul agricol.
Până la data de 30.09.2024 s-au întocmit un număr de 8 atestat de producător si s-au eliberat un număr de 1 carnet de comercializare a produselor agricole si s-au vizat un numar de 4 atestate si carnete de comercializare.
Până la data de 30.09. 2024 pentru un număr de 15 persoane decedate s-a completat în termen legal în registru agricol mențiuni cu privire la moștenitorii legali declarați.
Până la data de 30.09. 2024 s-au înregistrat în registrul agricol un număr de ……………—-…… construcții noi comunicate de compartimentul urbanism.
În trimestrul III al anului 2024 s-a asigurat colaborarea cu Agenția de Plăti în vederea diseminării informațiilor cu privire la subvențiile agricole de care pot beneficia cetățenii comunei. De asemenea s-au consiliat fermierii cu privire la documentele necesare pentru depunerea dosarelor la APIA pentru subvenții agricole. Astfel s-au eliberat un număr de 220 adeverințe pentru dosare APIA.
Până la data de 30.09.2024 s-au eliberat un numar de 56 de diverse adeverințe solicitate de cetățeni cu privire la datele înscrise în Registrele Agricole, referitoare la terenuri, clădiri, venit agricol precum și adeverințe de spațiu necesare la SPCLEP HATEG.
Până la data de 30.09.2024 s-a asigurat consilierea și s-au înregistrat un număr de 3 dosare cu privire la vânzarea terenurilor din extravilan conform Legii 17/2014.
Până la data de 30.09.2024 s-au făcut un număr de 2 verificări pe teren privind situația reală a datelor declarate la registrul agricol conform anexei nr. 2 la normele tehnice.
Datele din registre au fost transmite partial către Registrul Agricol Național (RAN).
Până la data de 30.09. 2024 s-au aplicat un număr de ……………-………..sancțiuni cu privire la registrul agricol.
Alte aspecte………………………….
În scopul asigurării unei evidențe unitare cu privire la categoriile de folosință a terenurilor, a mijloacelor de producție agricolă și a efectivelor de animale care contribuie la dezvoltarea agriculturii și buna utilizare a resurselor locale, autoritățile administrației publice locale ale comunelor, ale orașelor și ale municipiilor organizează întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie și în format
electronic, conform formularelor registrului agricol aprobate prin hotărâre a Guvernului, pe unități administrativ-teritoriale și pe localități componente ale acestora.
Prin localități componente, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege:
- a)satele componente ale comunelor, inclusiv satele reședință de comună;
- b)satele aparținând orașelor și municipiilor;
Primarii comunelor iau măsuri pentru întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie și în format electronic, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanțe, pentru asigurarea împotriva degradării, distrugerii sau sustragerii acestuia, precum și pentru furnizarea datelor din registru, cu respectarea prevederilor legale.
Registrul agricol constituie documentul oficial de evidență primară unitară, în care se înscriu date cu privire la gospodăriile populației și la societățile/asociațiile agricole, precum și la orice alte persoane fizice și/sau juridice care au teren în proprietate/folosință și/sau animale.
Înscrierea datelor în registrul agricol se face la comune, orașe, municipii și sectoare ale municipiului București de către persoanele cărora le revine, prin dispoziție a primarului respectiv, obligația completării, ținerii la zi a registrului agricol atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, precum și a centralizării și transmiterii datelor către Registrul agricol național (RAN).
Consider oportun şi necesar acest proiect de hotărâre.
RESPONSABIL REGISTRU AGRICOL,
Braila Alina Andreea
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
PRIMARIA COMUNEI SARMIZEGETUSA
PRIMAR
Nr.114/25.10.2024
REFERAT DE APROBARE
Privind analiza stadiului de inscriere a datelor in registrul agricol pentru trimestrul III al anului 2024 si astabilirii masurilor pentru eficientizarea acestei activitati
Avand in vedere prevederile art. 1, alin. (1), alin. (2),, lit. a), art. 3-4 si art. 6 din O.G. nr. 28/2008 privind registrul agricol, ale Ordinul nr. 25/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024.
În scopul asigurării unei evidențe unitare cu privire la categoriile de folosință a terenurilor, a mijloacelor de producție agricolă și a efectivelor de animale care contribuie la dezvoltarea agriculturii și buna utilizare a resurselor locale, autoritățile administrației publice locale ale comunelor, ale orașelor și ale municipiilor organizează întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie și în format electronic, conform formularelor registrului agricol aprobate prin hotărâre a Guvernului, pe unități administrativ-teritoriale și pe localități componente ale acestora.
Prin localități componente, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege:
- a)satele componente ale comunelor, inclusiv satele reședință de comună;
- b)satele aparținând orașelor și municipiilor;
- c)localitățile componente ale orașelor și municipiilor.
Primarii comunelor iau măsuri pentru întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie și în format electronic, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanțe, pentru asigurarea împotriva degradării, distrugerii sau sustragerii acestuia, precum și pentru furnizarea datelor din registru, cu respectarea prevederilor legale.
Registrul agricol constituie documentul oficial de evidență primară unitară, în care se înscriu date cu privire la gospodăriile populației și la societățile/asociațiile agricole, precum și la orice alte persoane fizice și/sau juridice care au teren în proprietate/folosință și/sau animale.
Înscrierea datelor în registrul agricol se face la comune, orașe, municipii și sectoare ale municipiului București de către persoanele cărora le revine, prin dispoziție a primarului respectiv, obligația completării, ținerii la zi a registrului agricol atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, precum și a centralizării și transmiterii datelor către Registrul agricol național (RAN).
Luand in considerare faptul ca cele prezentate sunt necesare, oportune si legale propun spre dezbatere si aprobare proiectul de hotarare in forma prezentata.
PRIMAR,
Socaciu Aurora – Gina