decorativ

ASISTENȚĂ SOCIALĂ și ASISTENȚĂ MEDICALĂ COMUNITARĂ

Logo asistenta socială

Pentru problemele de
Asistență socială și
Asistență medicală comunitară,
vă puteți adresa 
d.nei CORDOȘ Daniela
Asistent comunitar

>>> actualizare

Subiectul trebuie să prezinte foarte clar scopul corespondenței dumneavoastră
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

First
Last
Solicit audiență la:
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

Adresa noastră:

Str. Principala, nr. 4, Cod postal: 337415
Sat
Sarmizegetusa, comuna Sarmizegetusa

Județ: Hunedoara

Telefon:
0254-776510, 0254-776510

Fax:
0254-776552

E-mail: primariasarmizegetusa@yahoo.com
Web: comuna-sarmizegetusa.ro

>>> editez adresa

Programul de audiențe:

PRIMARUL COMUNEI
HIBAIS Leontin Dorin
Joi orele 10:00 – 12:00

VICEPRIMARUL COMUNEI
Vacant
Vineri orele 10:00 – 12:00

SECRETARUL GENERAL UAT
BUGARIU Simona Nicoleta
Marți orele 10: – 12:00

>>> editez programul

Anunțuri și comunicări în legătură cu ASISTENȚA SOCIALĂ

Formular de cerere pentru ajutorul de încălzire (format pdf)

Formularul inteligent de cerere pentru ajutorul de încălzire

 

În perioada 1-20 noiembrie 2021
se pot depune cererile pentru
obținerea ajutorului de încălzire a locuinței

MĂSURI DE SPRIJIN CONFORM LEGII NR. 226/2021
CONSUMATORUL VULNERABIL

 

A1. AJUTORUL PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINȚEI (sezonul rece)
Cui se adreseaza?
⦁ familiei sau persoanei singure care nu are alte proprietățI sau bunuri, așa cum sunt prevăzute în cerere, și care obține un venit mediu net lunar de până la 1386 lei/persoană în cazul familiei și până la 2053 lei, în cazul persoanei singure. Veniturile bănești se vor cumula cu alte tipuri de venituri materiale.

A2. SUPLIMENTUL PENTRU ENERGIE (lunar, tot anul)
Cui se adresează?
⦁ familiei sau persoanei singure care nu are alte proprietăți sau bunuri, așa cum sunt prevăzute în cerere, și care obține un venit mediu net lunar de până la 1386 lei /persoană în cazul familiei și până la 2053 lei, în cazul persoanei singure.
⦁ tuturor beneficiarilor ajutorului pentru încălzirea locuinței.
⦁ Veniturile bănești se vor cumula cu alte tipuri de venituri materiale.

B. MĂSURĂ DE COMPENSARE CONFORM O.U.G. nr. 118/2021
PENTRU CONSUMUL DE ENERGIE ELECTRICĂ ȘI GAZE NATURALE (sezonul rece)
Cui se adresează?
⦁ consumatorului casnic care indeplinește anumite criterii de consum, după cum urmează: energia electrică pentru un consum cuprins între 150 kwh – 1.000 kwh și gaze naturale pentru un consum cuprins între 80m3-1000m3
Compensarea se acordă de către furnizor, direct pe factură, fără a fi necesară depunerea unei cereri.

CARE SUNT TIPURILE DE ENERGIE PENTRU CARE SE ACORDĂ MĂSURILE DE SPRIJIN?
⦁ termică în sistem centralizat
⦁ electrică
⦁ gaze naturale
⦁ combustibili solizi și/sau petrolieri

CARE SUNT CONDIȚIILE DE ACORDARE PENTRU AJUTORUL DE ÎNCĂLZIRE?
⦁ numai pentru un singur sistem de încălzire
⦁ numai familiilor şi/sau persoanelor singure care nu beneficiază de alte forme de sprijin pentru încălzirea locuinţei
⦁ numai pentru o singură locuinţă (pentru locuinţa de domiciliu sau de reşedinţă)
⦁ numai titularului contractului/convenţiei individuale încheiat/încheiate cu furnizorul
⦁ numai consumatorilor vulnerabili care nu deţin altă formă de încălzire, au fost debranşaţi de la furnizarea energiei termice sau a gazelor naturale şi au contracte valabile de furnizare a energiei electrice (în cazul solicitării ajutorului pentru încălzirea cu energie electrică)

CARE SUNT SUMELE DECONTATE SI PLAFOANELE DE VENITURI PRIVIND AJUTORUL PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINȚEI ?
Venit mediu lunar pe membru de familie sau persoana singură Suma decontată de AJPIS furnizorului (% din valoarea de referință prevăzută de lege, dar nu mai mult de valoarea totală a facturii)

  • Mai mic de 200 lei 100%
  • Intre 200,1 si 320 lei 90%
  • Intre 320,1 si 440 lei 80%
  • Intre 440,1 si 560 lei 70%
  • Intre 560,1 si 680,1 lei 60%
  • Intre 680,1 lei si 920 lei 50%
  • Intre 920, 1 si 1040 lei 40 %
  • Intre 1040,1 lei si 1160 lei 30%
  • Intre 1160,1 si 1280 lei 20%
  • Intre 1280,1 si 1386 lei –pe membru de familie 10%
  • Intre 1280,1 si 2053 lei pentru persoana singura 10%

Valoarea de referință în functie de sistemul de încălzire utilizat:

  • 250 lei/luna, pentru gaze natural;
  • 500 lei/luna, pentru energie electrică;
  • 320 lei/luna, pentru combustibili solizi și/sau petrolieri

CARE SUNT SUMELE DECONTATE PRIVIND SUPLIMENTUL PENTRU ENERGIE ?
Sursa de energie utilizată Suma fixa acordată lunar (lei)
– Energie electrica 30 lei
– Gaze naturale 10 lei
– Energie termica 10 lei
– Combustibili solizi si/sau petrolieri 20 lei
EXCEPȚIE
Atunci când singura sursa de energie utilizată este cea electrică ⦁ lei (lunar)

De exemplu: Dacă o familie se încălzește cu energie termică, pentru prepararea hranei folosește gazele naturale, iar pentru iluminat folosește energie electrică, va beneficia de 10lei+10lei+30lei = 50 lei.
Ceea ce înseamnă că suplimentul se acordă cumulat, în funcție de sursele de energie utilizate.

CUM POT OBȚINE AJUTORUL PENTRU ÎNCĂLZIRE/ SUPLIMENTUL PENTRU ENERGIE?
Prin completarea aceluiași formularului de cerere-declarație pe propria răspundere, similar celui utilizat anii anteriori.

UNDE GĂSESC FORMULARUL DE CERERE-DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE?
La sediul primăriei localității pe raza careia se află locuința
⦁ Pe pagina de Internet a primăriei localității pe raza careia se află locuința, a agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială/municipiului București, precum si a Ministerului Muncii si Protecției Sociale

CUM COMPLETEZ FORMULARUL?
În formular se vor menționa corect următoarele informații:
⦁ toți membrii familiei
⦁ toate veniturile realizate de membrii familiei în luna anterioară lunii depunerii cererii
⦁ toate bunurile mobile şi imobile aflate în proprietate, închiriere, concesiune, comodat, numărul de camere ale locuinței
⦁ sistemul de încălzire utilizat
⦁ toate datele referitoare la terenuri, animale și păsări din gospodărie*
*Se vor completa toate câmpurile astfel încât să cuprindă toate informațiile prevăzute în ANEXA 4 la H.G. nr. 50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat – LISTA BUNURILOR ce conduc la excluderea acordării ajutorului social

CINE MĂ POATE AJUTA SĂ COMPLETEZ FORMULARUL?
Asistentul social din cadrul primăriei
⦁ TEL.VERDE CONSUMATOR VULNERABIL: 0800.86.86.22

UNDE DEPUNE FORMULARUL?
La primăria pe raza căreia are locuința solicitantul, astfel:
⦁ personal
⦁ electronic
⦁ transmis prin poștă

Persoanele care vor utiliza formularul de cerere-declarație pe propria răspundere în format electronic de tip PDF inteligent, îl vor putea completa direct pe calculatorul personal, și ulterior:
⦁ îl pot lista, semna și apoi depune/transmite prin poștă către primărie;
⦁ îl pot semna electronic ori scana, după caz, și transmite electronic către primării

Conținutul prezentului material de informare reprezintă doar o sinteză din prevederile Legii nr.226/2021, respectiv OUG 118/2021.

CUANTUMUL–LUNAR–INCALZIRE–2021-2022

CUANTUMUL--LUNAR--INCALZIRE--2021-2022

Descarca aici formularul de cerere pentru ajutor încălzire

Formular de cerere pentru ajutorul de încălzire (format pdf)

Formularul inteligent de cerere pentru ajutorul de încălzire

Alte comunicări de asistență socială

Actele necesare pentru solicitare servicii de ASISTENȚĂ SOCIALĂ

Actele necesare pentru adopții

Actele necesare pentru adopții Acte necesare pentru adopții Documente preluate de pe pagina Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara https://www.dgaspchd.ro/ Acte necesare pentru atestat familie/persoana aptă să adopte Procedura […]

Continuă să citești

Formulare pentru solicitare servicii sociale

3.2.DECLARATIE-PE-PROPRIE-RASPUNDERE-pentru-supliment cerere-supliment anexa_cerere_tip declaratia_pe_propria_raspundere_a_solicitantului 2.Model-adeverinta-anexa-2 cerere_indemnizatie_model_iunie_2016 cerere_indemnizatie_sau_stimulent_crestere_copil ANEXA-1-PT-ALOCATII-DE-STAT-UE Cerere-pentru-acordare-alocatie-de-stat-pentru-copil cerere_ajutor_social Acte necesare pentru intocmirea dosarului de indemnizatie/stimulent crestere copil Acte necesare pentru indemnizatie/stimulent crestere copil pentru PFA, intreprinderi individuale, intreprinderi […]

Continuă să citești

Formulare pentru servicii de ASISTENȚĂ SOCIALĂ

Formulare de asistență socială

  1. Cerere pentru acordarea alocatiei complementare/ alocatie de sustinere pentru familia monoparentala(pdf 1,42MB)
  2. Model de cerere pentru drepturi la asistență socială : ajutor social/ alocatie pentru sustinerea familiei/ ajutor pentru incalzire (pdf 1,74MB)
  3. Model de cerere pentru modificarea de acordare a unor drepturi (pdf 833KB)
  4. Cerere pentru acordarea unui ajutor de urgență (pdf 820KB)
  5. CERERE ALOCATIE DE STAT MINORI MODEL (doc)  Acordul de prelucrare a datelor (doc 13Kb)
  6. BORDEROU privind solicitările de acordare a indemnizaţiei de creştere a copilului (pdf 75KB)
  7. Model de cerere pentru majorarea indemnizației suplimentare (pdf 32KB).
  8. Model de cerere de acordare a indemnizației de creștere a copilului (pdf 2,12MB)
  9. Anexa 2 – Adeverinta indemnizație de creștere a copilului
  10. Model de cerere pentru drepturile postnatale (lăuzia) (pdf 22 KB)
  11. Model de declarație a veniturilor pentru acordarea indemnizației de creștere a copilului (pdf 62 KB)
  12. Model de declaratie pentru solicitarea stimulentului de inserție (pdf 56KB)
  13. Declarația de venituri din activități independente (pdf 22KB)
  14. Model declarație a îndeplinirii condițiilor pentru obținere a concediului și indemnizației pentru creșterea copiulului (pdf 76KB)
  15. Model de cerere pentru acordarea indemnizației de copil (pdf 26 KB)
  16. Model de solicitare suplimentară de informații (actualizata) pdf 99KB
  17. Cerere acordare alocatie de stat (pdf 91KB)
  18. Cerere modificari aferente alocatiei de stat (pdf 56KB)
  19. Cerere de transfer alocatie de stat (pdf 46KB)
  20. Cerere alocatie de stat tineri peste 18 ani (pdf 32KB)
  21. Adeverinta angajator – venituri realizate (pdf 146KB)
  22. Cerere majorare indemnizatie (pdf 37KB)
  23. Declaratie pe proprie raspundere vechime in munca (pdf 48KB)
  24. Declaratie solicitare stimulent de insertie (pdf 56KB)
  25. Cerere actualizare modalitate de plata – mandat postal sau cont bancar (pdf 35KB)
  26. Cerere acordare alocatie de plasament (pdf 87KB)
  27. Anexa lista copii aflati in plasament (pdf 56KB)
  28. Cerere Formulare Europene- declaratie pe proprie raspundere ( obtinere adeverinta, suspendare alocatie) pdf 39KB
  29. Cerere reluare plata alocatie de stat in Romania (pdf 39KB)
  30. SOLICITARE SUPLIMENTARĂ DE INFORMAŢII
    Acest formular se utilizează pentru solicitarea alocaţiei de stat pentru copii sau/şi a indemnizaţiei pentru creşterea copilului , respectiv a stimulentului lunar, pentru unul sau mai mulţi copii.
  31. Formular European E401 (pdf 162KB)E402 (pdf 301KB)E405 (pdf 131KB) si E411 (pdf 119KB).
  32. Cerere acordare indemnizatie pe perioada concediului de acomodare (pdf 58KB)documente necesare (pdf 49KB).
  33. Cerere acordare indemnizatie de hrana pentru adulti (pdf 76KB)
  34. Cerere acordare indemnizatie de hrana pentru copii (pdf 77KB)
  35. Cerere mostenitor ridicare de la Oficiul Postal a  prestatiilor sociale cuvenite decedatului (pdf 50KB)
  36. Declaratie pe proprie raspundere mostenitor ridicare prestatii sociale (pdf 65KB)
  37. Cerere acordare restante prestatii sociale pentru persoane cu handicap (pdf 90KB)acte necesare (pdf 39KB)
  38. Cerere simpla eliberare adeverinta (pdf 64KB)
  39. Cerere acordare restante prestatii sociale persoana TBC (pdf 90KB),
  40. Declaratie pe proprie raspundere mostenitor ridicare prestatii sociale persoana decedata diagnosticata cu TBC (pdf 75KB)acte necesare (pdf 29KB)
  41. Cerere eliberare adeverinta , fisa plati, decizie (pdf 78KB)

>>> Actualizează lista

Pentru protecția familei și a cetățenilor:

TELVERDE

Telverde 0800 500 033, este un număr gratuit la care puteți apela pentru informații despre legile care vă protejează, consiliere și sprijin pentru soluționarea situațiilor de criză familiară.

bright-sky

Bright Sky RO este o aplicație mobilă gratuită, lansată de Fundația Vodafone România , în parteneriat cu Poliția Română, Asociația Necuvinte și Asociatia Code for Romania,  cu scopul de a oferi asistență și sprijin specializat victimelor violenței domestice, sau celor îngrijorați de siguranța cuiva cunoscut sau a unui membru al familiei.
Aplicația este disponibilă în limba română, engleză și maghiară

TELVERDE

Telverde 0800 500 550, este un număr gratuit în sprijinul copiilor și adulților instituționalizați.
Cei aflați în centrele rezidențiale pot suna la acest număr pentru a afla informații, pentru consiliere și pentru a semnala eventuale probleme și abuzuri

VIOLENȚA DOMESTICĂ

Ieșirea dintr-o relație violentă nu este ușoară. Agresorul fie nu recunoaște cât de grav este comportamentul lui, fie promite că se va schimba dacă este iertat și sprijinit de familie.
De cele mai multe, recurge la șantaj emoțional și învinovățește pe alții pentru situația în care a ajuns familia.

Indiferent de ce strategie de control aplică abuzatorul, victima trebuie să știe că are dreptul la o viață demnă, că există instituții care o pot ajuta să rezolve criza.

Există resurse disponibile pentru persoanele abuzate și bătute, inclusiv adăposturi, servicii de consiliere vocațională și grup de suport, consiliere juridică și socio-educațională.

Cere ajutor !

  • Sună la 112 şi cere sprijin dacă viaţa şi sănătatea îți sunt puse în pericol !
  • Sună la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului din județ, unde există servicii pentru sprijinul victimelor violenței domestice, prin proiectul ”VENUS – Împreună pentru o viață în siguranță!” – 0254 / 233.340, 0254 / 233.341 !
  • Apelează linia telefonică națională gratuită, pusă la dispoziția victimelor violenței domestice – 0800.500.333 !
  • Cere ajutor medical deoarece vătămările suferite pot evolua neaşteptat şi se pot agrava rapid !
  • Solicită consultul medico-legal şi eliberarea unui certificat constatator !

În cazul unei agresiuni, nu distruge probele necesare medicilor legişti și polițiștilor !

Ordinul de protecție
Persoana a cărei viaţă, integritate fizică sau psihică ori libertate este pusă în pericol printr-un act de violenţă din partea unui membru al familiei poate solicita instanţei ca, în scopul înlăturării stării de pericol, să emită un ordin de protecţie

Ordinul de protecție poate cuprinde evacuarea temporară a agresorului din locuinţa familiei, indiferent dacă acesta este titularul dreptului de proprietate, reintegrarea victimei şi, după caz, a copiilor, în locuinţa familiei.

Ordinul poate stabili limitarea dreptului de folosinţă al agresorului numai asupra unei părţi a locuinţei comune atunci când aceasta poate fi astfel partajată încât agresorul să nu vină în contact cu victima.

Obligarea agresorului la păstrarea unei distanţe minime determinate faţă de victimă, faţă de copiii acesteia sau faţă de alte rude ale acesteia ori faţă de reşedinţa, locul de muncă sau unitatea de învăţământ a persoanei protejate. Întrucât legea nu stabileşte o anumită distanţă, aceasta urmează să fie indicată expres de către instanţă în ordinul de protecţie;

  • Interdicţia pentru agresor de a se deplasa în anumite localităţi sau zone determinate pe care persoana protejată le frecventează sau le vizitează periodic;
  • Interzicerea oricărui contact, inclusiv telefonic, prin corespondenţă sau în orice alt mod, cu victima;
    Obligarea agresorului de a preda poliţiei armele deţinute;
  • Încredinţarea copiilor minori sau stabilirea reşedinţei acestora.

Durata măsurilor de protecție dispuse de instanța de judecată este determinată în mod explicit de către judecător, dar nu poate fi mai mare de șase luni de la data emiterii ordinului. Chiar dacă decizia nu indică în mod expres durata măsurilor luate, ele vor intra în vigoare pentru o perioadă de șase luni de la data emiterii.

Competenţa de emitere a ordinului de protecţie aparţine judecătoriei în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa victima.
Titularul cererii de emitere a unui astfel de ordin este însăşi victima.
Cererea poate fi introdusă personal sau prin reprezentant legal şi este scutită de taxa de timbru judiciar.

Cererile pentru emiterea ordinului de protecţie se judecă de urgenţă şi, în orice situaţie, soluţionarea acestora nu poate depăşi un termen de 72 de ore de la depunerea cererii. Cererile se judecă în camera de consiliu, participarea procurorului fiind obligatorie.

Ordinul de protecţie este executoriu.

Încălcarea oricăreia dintre măsurile dispuse prin ordinul de protecţie constituie infracţiunea de nerespectare a hotărârii judecătoreşti şi se pedepseşte cu închisoare de la o lună la un an. Împăcarea înlătură răspunderea penală.

Sursa: https://fiipregatit.ro/ghid/violenta-domestica

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

Model de cerere pentru emiterea ordinului de protecție

Print Friendly, PDF & Email