INFORMAȚII PUBLICE
Categorii de informații publice:
Adresa noastră:
Programul de lucru:
Programul de audiențe:
Lista documentelor publice produse/gestionate de Primăria comunei Sarmizegetusa
Lista cuprinzând informaţiile de interes public:
– hotărârile adoptate de Consiliul local al comunei Sarmizegetusa;
– organigrama Primăriei comunei Sarmizegetusa;
– regulamentul de organizare şi funcţionare al comunei Sarmizegetusa;
– anunţuri privind concursuri organizate în cadrul Primăriei comunei Sarmizegetusa;
– anunţuri de licitaţii;
– lista certificatelor de urbanism;
– lista autorizaţiilor de construire/desfiinţare;
– sursele financiare, bugetul, bilanţul contabil;
– programele şi strategiile proprii;
Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii:
– hotărâri adoptate de Consiliului local al comunei Sarmizegetusa;
– dispoziţii emise de Primarul comunei Sarmizegetusa;
– autorizaţii taxi;
– autorizatii de funcţionare;
– adeverinţe;
– acorduri;
– avize;
– autorizaţii de demolare;
– autorizaţii persoană fizică sau asociaţie familială;
– certificat de notare a construcţiilor în Cartea Funciară;
– certificat de producător agricol
– certificat fiscal
– contracte de închiriere
– contracte de concesiune
– contracte privind achiziţiile publice
– documentaţii de licitaţie privind închirierile, concesionările şi achiziţiile publice
– documente privind investiţiile şi reparaţiile imobilelor – clădiri şi terenuri – aflate în proprietatea comunei Sarmizegetusa
– documente privind inventarul imobilelor clădiri şi terenuri aflate în patrimoniul comunei Sarmizegetusa
– documente privind proiectele de finanţare a investiţiilor publice
– rapoarte de specialitate, proiecte de hotărâri, hotărâri ale Consiliului local
– documentaţii de amenajare a teritoriului şi urbanism – PUG, PUZ, PUD – planuri de amenajare
– regulamentul local de urbanism
– autorizatii de construire
– certificate de urbanism
– procese verbale de recepţie la terminarea lucrărilor
– avize privind racordurile la reţelele edilitare
– procese verbale de control propriu privind disciplina în construcţii şi protecţia mediului
– procese verbale de control încheiate de catre institutiile statului cu atributii în control si îndrumare
– raportari statistice, evidente pe categorii de probleme
– state de functii
– state de personal
– contracte de muncă pe durată nedeterminată şi determinată
– dosare de personal
– dosare profesionale
– carnete de muncă
– planul de protecţie civilă
– planul de aparare împotriva dezastrelor
– planul cu principalele activitati de protectie civila
– planul dezvoltarii bazei materiale
– planul pregatirii de protectie civila
– planul de organizare de protectie civilă
Orice autoritate sau instituție publică ce utilizează sau administrează resurse financiare publice, are obligația de a comunica informațiile de interes public.
Ce sunt informațiile de interes public?
Prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul, ori de forma sau modul de exprimare a informației.
Sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor următoarele informații:
a) informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței și ordinii publice, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
b) informațiile privind deliberările autorităților, precum și cele care privesc interesele economice și politice ale României, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
c) informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenței loiale potrivit legii;
d) informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
e) informațiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidențiale ori se pune în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea unei persoane, în urma anchetei efectuate sau în curs de desfășurare;
f) informațiile privind procedurile juridice, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces;
g) informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecție a tinerilor.
Cum solicităm informații publice?
Orice persoană are dreptul de a solicita și de a obține de la autoritățile și instituțiile publice, informații de interes public adresate în scris sau verbal.
MODEL DE CERERE PENTRU SOLICITAREA INFORMAȚIILOR DE INTERES PUBLIC
Informațiile de interes public pot fi solicitate și comunicate și în format electronic, la adresa de e-mail: primariasarmizegetusa@yahoo.com
Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de informații de interes public sunt:
a) 10 zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
b) 10 zile lucrătoare pentru anunțarea solicitantului că termenul inițial de la punctul a) nu a fost suficient pentru identificarea informației solicitate;
c) 30 de zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public identificate peste termenul de la punctul a);
d) 5 zile lucrătoare pentru transmiterea refuzului de comunicare a informației solicitate și a motivării refuzului.
În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului instituției publice căreia i-a fost solicitată informația.
Persoana ce se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamație administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților instituției publice pentru aplicarea prevederilor legii.
MODEL DE RECLAMAȚIE ADMINISTRATIVĂ 1
MODEL DE RECLAMAȚIE ADMINISTRATIVĂ 2
- Reclamație 2 (doc) (16 KB)
- Reclamație 2 (pdf) (68 KB)
În cazul în care reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului ce se consideră lezat, în termen de 15 zile de la depunerea reclamației administrative, menționându-se și sancțiunile disciplinare aplicate în cazul funcționarului vinovat.
Pentru analiza reclamațiilor administrative ale persoanelor, vizând nerespectarea prevederilor Legii nr.544/2001 și Legii 52/2013, la nivelul fiecărei instituții publice se constituie o comisie de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public.
Analiza comisiei se finalizează prin două rapoarte anuale care sunt date publicității.
Raportul anual de analiză a implementării Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public
Anexa nr.10 – Raport de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001 APROB
Primar Hibais Leontin Dorin
Elaborat
Socaciu Aurora Gina
RAPORT DE EVALUARE
A IMPLEMENTĂRII LEGII NR. 544/2001 ÎN ANUL 2021
Subsemnata, Socaciu Aurora Gina, responsabil de aplicarea Legii nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2021, prezint actualul raport de evaluare internă finalizat în urma aplicării procedurilor de acces la informaţii de interes public, prin care apreciez că activitatea specifică a instituţiei a fost:
_
|x| Foarte bună
_
| | Bună
_
|_| Satisfăcătoare
_
|_| Nesatisfăcătoare
Îmi întemeiez aceste observaţii pe următoarele considerente şi rezultate privind anul 2021:
- Resurse şi proces
- Cum apreciaţi resursele umane disponibile pentru activitatea de furnizare a informaţiilor de interes public?
_
|X| Suficiente
_
|_| Insuficiente
- Apreciaţi că resursele materiale disponibile pentru activitatea de furnizarea informaţiilor de interes public sunt:
_
|X| Suficiente
_
|_| Insuficiente
- Cum apreciaţi colaborarea cu direcţiile de specialitate din cadrul instituţiei dumneavoastră în furnizarea accesului la informaţii de interes public:
_
| | Foarte bună
_
|X| Bună
_
|_| Satisfăcătoare
_
|_| Nesatisfăcătoare
- Rezultate
- Informaţii publicate din oficiu
- Instituţia dumneavoastră a afişat informaţiile/documentele comunicate din oficiu, conform art. 5 din Legea nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare?
_
|X| Pe pagina de internet
_
|X | La sediul instituţiei
_
|_| În presă
_
|_| În Monitorul Oficial al României
_
|| În altă modalitate: posibilitatea de consultare la sediul instituţiei, în punctul de informare-documentare.
- Apreciaţi că afişarea informaţiilor a fost suficient de vizibilă pentru cei interesaţi?
_
|X| Da
_
|_| Nu
- Care sunt soluţiile pentru creşterea vizibilităţii informaţiilor publicate, pe care instituţia dumneavoastră le-a aplicat?
- a) Organizarea unui panou special in holul institutiei.
- b) Asigurarea unei bune vizibilitati pe pagina de internet a institutiei
- A publicat instituţia dumneavoastră seturi de date suplimentare din oficiu, faţă de cele minimale prevăzute de lege?
_
|| Da, acestea fiind:
_
|x_| Nu
- Sunt informaţiile publicate într-un format deschis?
_
|X| Da
_
|_| Nu
- Care sunt măsurile interne pe care intenţionaţi să le aplicaţi pentru publicarea unui număr cât mai mare de seturi de date în format deschis?
Modificarea paginii de internet a institutiei.
- Informaţii furnizate la cerere
1. Numărul total de solicitări de informaţii de interes public |
În funcţie de solicitant |
După modalitatea de adresare |
|||
de la persoane fizice |
de la persoane juridice |
pe suport hârtie |
pe suport electronic |
Verbal |
|
6 |
4 |
2 |
|
6 |
– |
Departajare pe domenii de interes |
|
a) Utilizarea banilor publici (contracte, investiţii, cheltuieli etc.) |
2 |
b) Modul de îndeplinire a atribuţiilor instituţiei publice |
3 |
c) Acte normative, reglementări |
1 |
d) Activitatea liderilor instituţiei |
– |
e) Informaţii privind modul de aplicare a Legii nr.544/2001, cu modificările şi completările ulterioare |
– |
f) Altele, cu menţionarea acestora: |
– |
2. Număr total de solicitări soluţionate favorabil |
Termen de răspuns |
Modul de comunicare |
Departajate pe domenii de interes |
||||||||||
Redirecţio-nate către alte instituţii în 5 zile |
Soluţionate favorabil în termen de 10 zile |
Soluţiona-te favorabil în termen de 30 zile |
Solicitări pentru care termenul a fost depăşit |
Comuni-care electro-nică |
Comuni-care în format hârtie |
Comuni-care verbală |
Utilizarea banilor publici (contracte, investiţii, cheltuieli etc.) |
Modul de îndeplinire a atribuţiilor instituţiei publice |
Acte norma- tive, regle-mentări |
Activi-tatea liderilor institu-ţiei |
Informaţii privind modul de aplicare a Legii nr. 544/2001 |
Altele (se precizează care) |
|
6 |
0 |
6 |
0 |
0 |
6 |
0 |
0 |
2 |
3 |
1 |
– |
– |
– |
- Menţionaţi principalele cauze pentru care anumite răspunsuri nu au fost transmise în termenul legal:
3.1. Nu a fost cazul.
3.2. …………..–……………………………
3.3. …………..–…………………………..
- Ce măsuri au fost luate pentru ca această problemă să fie rezolvată?
4.1. Nu a fost cazul.
4.2. …………..–……………………………
5. Număr total de solicitări respinse |
Motivul respingerii |
Departajate pe domenii de interes |
|||||||
Exceptate, conform legii |
Informaţii inexistente |
Alte motive (cu precizarea acestora) |
Utilizarea banilor publici (contracte, investiţii, cheltuieli etc.) |
Modul de îndeplinire a atribuţiilor instituţiei publice |
Acte normative, reglementări |
Activitatea liderilor instituţiei |
Informaţii privind modul de aplicare a Legii nr. 544/2001 |
Altele (se precizează care) |
|
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
5.1 Informaţiile solicitate nefurnizate pentru motivul exceptării acestora conform legii: (enumerarea numelor documentelor/informaţiilor solicitate):
……………………. – ………………………………………….
- Reclamaţii administrative şi plângeri în instanţă
6.1. Numărul de reclamaţii administrative la adresa instituţiei publice în baza Legii nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare |
6.2. Numărul de plângeri în instanţă la adresa instituţiei în baza Legii nr. 544/2001, cu modificările şi| completările ulterioare |
||||||
Soluţionate favorabil |
Respinse |
În curs de soluţionare |
Total |
Soluţionate favorabil |
Respinse |
În curs de soluţionare |
Total |
|
– |
– |
– |
– |
– |
1 |
1 |
- Managementul procesului de comunicare a informaţiilor de interes public
7.1. Costuri |
|||
Costuri totale de funcţionare ale compartimentului |
Sume încasate din serviciul de copiere |
Contravaloarea serviciului de copiere (lei/pagină) |
Care este documentul care stă la baza stabilirii contravalorii serviciului de copiere? |
– |
– |
– |
|
7.2. Creşterea eficienţei accesului la informaţii de interes public
- a) Instituţia dumneavoastră deţine un punct de informare/bibliotecă virtuală în care sunt publicate seturi de date de interes public ?
_
|X| Da Sunt disponibile pe portal.ddbra.ro în subsistemul GIS, cu autentificare .
_
|_| Nu
- b) Enumeraţi punctele pe care le consideraţi necesar a fi îmbunătăţite la nivelul instituţiei dumneavoastră pentru creşterea eficienţei procesului de asigurare a accesului la informaţii de interes public:
Realiare punct de informare |
- c) Enumeraţi măsurile luate pentru îmbunătăţirea procesului de asigurare a accesului la informaţii de interes public:
Solicitare finantare punct informare – documentare |
Raportul anual de analiză a implementării Legii 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică
RAPORT DE EVALUARE
A IMPLEMENTĂRII LEGII NR. 52/2003 ÎN ANUL 2021
Numele autorităţii sau instituţiei publice:
PRIMARIA COMUNEI SARMIZEGETUSA
INDICATORI |
COD |
RASPUNS |
A. Procesul de elaborare a actelor normative |
||
1. Numărul proiectelor de acte normative adoptate în 2021 |
A1 |
6 |
2. Numărul proiectelor de acte normative care au fost anunţate în mod public |
A2 |
6 |
Dintre acestea, au fost anunţate în mod public: |
||
|
A2_1 |
4 |
|
A2_2 |
6 |
c. prin mass-media |
A2_3 |
|
3. Numărul de cereri primite pentru furnizarea de informaţii referitoare la proiecte de acte normative |
A3 |
– |
Din care, solicitate de: |
||
a. persoane fizice |
A3_1 |
– |
b. asociaţii de afaceri sau alte asociatii legal constituite |
A3_2 |
– |
4. Numărul proiectelor transmise persoanelor fizice care au depus o cerere pentru primirea informaţiilor referitoare la proiectul de act normativ |
A4 |
– |
5. Numărul proiectelor transmise asociaţiilor de afaceri şi altor asociaţii legal constituite |
A5 |
– |
6. Numărul persoanelor responsabile pentru relaţia cu societatea civilă care au fost desemnate |
A6 |
1 |
7. Numărul total al recomandarilor primite |
A7 |
– |
8. Numarul total al recomandărilor incluse în proiectele de acte normative |
A8 |
– |
9. Numărul întâlnirilor organizate la cererea asociaţiilor legal constituite |
A9 |
– |
10. Numărul proiectelor de acte normative adoptate în anul 2021 fără a fi obligatorie dezbaterea publică a acestora (au fost adoptate în procedura de urgenţă sau conţin informaţii care le exceptează de la aplicarea Legii nr. 52/2003, conform art. 5) |
A10 |
– |
B. Procesul de luare a deciziilor |
||
1. Numărul total al şedinţelor :SEDINTE ORDINARE, EXTRAORDINARE SI DE INDATA ALE CONSILIULUI LOCAL SARMIZEGETUSA |
B1 |
17 |
2. Numărul şedinţelor publice anunţate prin: |
||
a. afişare la sediul propriu |
B2_1 |
17 |
b. publicare pe site-ul propriu |
B2_2 |
– |
c. mass-media |
B2_3 |
– |
3. Numărul estimat al persoanelor care au participat efectiv la şedinţele publice (exclusiv funcţionarii) |
B3 |
– |
4. Numărul şedinţelor publice desfăşurate în prezenţa mass-media |
B4 |
– |
5. Numărul total al observaţiilor şi recomandărilor exprimate în cadrul şedinţelor publice |
B5 |
– |
6. Numărul total al recomandărilor incluse în deciziile luate |
B6 |
– |
7. Numărul şedinţelor care nu au fost publice, cu motivaţia restricţionării accesului: |
||
a. informaţii exceptate |
B7_1 |
– |
b. vot secret |
B7_2 |
– |
c.alte motive (care ?)
|
B7_3 |
– |
8. Numărul total al proceselor verbale (minuta) şedinţelor publice |
B8 |
17 |
9. Numărul proceselor verbale (minuta) făcute publice |
B9 |
17 |
C. Cazurile în care autoritatea publică a fost acţionată în justiţie in 2021 |
||
1. Numărul acţiunilor în justiţie pentru nerespectarea prevederilor legii privind transparenţa decizională intentate administraţiei publice: |
||
a. rezolvate favorabil reclamantului |
C1_1 |
– |
b. rezolvate favorabil instituţiei |
C1_2 |
– |
c. în curs de soluţionare |
C1_3 |
– |
ÎNTOCMIT,
Secretar General,
Bugariu Simona Nicoleta
ANUNT PH 66/2024 privind aprobarea formei iniţiale a programului anual al achiziţiilor publice pe anul 2025, la nivelul autorităţii contractante comuna Sarmizegetusa
JUDEŢUL HUNEDOARA COMUNA SARMIZEGETUSA SECRETAR GENERAL Nr. 21 din 25.11.2024 ANUNŢ referitor la elaborarea proiectului de act administrativ cu caracter normativ intitulat proiect de hotărâre nr. 66/2024 privind aprobarea […]CITEȘTE ANUNȚUL
Posturi vacante și anunțuri de promovare în funcție
Convocarea membrilor Consiliului Local la ședință
Orice persoană poate face opoziţie la căsătorie, în termen de 10 zile de la data afişării
Declarații de căsătorie
Conform Codului Civil, Art. 283, acest spațiu este dedicat publicării declarațiilor de căsătorie cu 10 zile înaintea oficierii.
CITEȘTE ANUNȚULNotificări și somații publice
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.
Conform Legii nr.17 din 7 martie 2014, vânzările de terenuri în extravilan trebuie anunțate prin publicitate la sediul primăriei și pe pagina de internet a instituției. Vecinii au drept de preempțiune.
Anunțuri imobiliare
Acest spațiu este destinat publicării anunțurilor de vânzare terenuri în extravilan.
CITEȘTE ANUNȚULPlanul anual de achiziții publice / Contracte de achiții încheiate / Contracte în valoare mai mare de 5000 euro
Declarațiile de avere și de interese ale membrilor Consiliului Local
Declarația anuală
- BRĂILĂ Adrian Mircea
declarația de avere / declarația de interese - CIOROGARIU Florin
declarația de avere / declarația de interese - DRAMNESCU Dorin Marian
declarația de avere / declarația de interese - HIBAIS Iulian Gabriel
declarația de avere / declarația de interese - HIBAIS Ileana Mirabela
declarația de avere / declarația de interese - OBREJAN Marius Ciprian
declarația de avere / declarația de interese - OBREJAN Pamela Corina
declarația de avere / declarația de interese - POPESCU Petrișor Eugen
declarația de avere / declarația de interese - BRĂILĂ M Adrian Mircea
declarația de avere / declarația de interese
Declarațiile de avere și de interese ale demnitarilor locali
Declarația anuală
- HIBAIS Leontin Dorin – Primarul comunei
declarația de avere / declarația de interese - XXXXX xxxx
declarația de avere / declarația de interese
Declarațiile de avere și de interese ale funcționarilor publici
Declarația anuală
- BUGARIU Simona Nicoleta – Secretar General UAT
declarația de avere / declarația de interese - BORA Valentin Eduard – inspector
declarația de avere / declarația de interese - BRĂILĂ Alina Andreea – referent agricol
declarația de avere / declarația de interese - IANC Sergiu Ovidiu – inspector
declarația de avere / declarația de interese - IONUȚIU Adreia Tatiana – inspector
declarația de avere / declarația de interese - SOCACIU Aurora Gina – inspector superior
declarația de avere / declarația de interese
Venituri salariale anuale
ale angajaților din Aparatul de specialitate al Primarului și din instituțiile subordonate Consiliului Local
• Bugetul instituției
• Situația lunară a plăților la zi
• Situația drepturilor salariale pe categorii de funcții
• Bilanțul contabil
Execuția bugetară
Buget local 29.06.2021
Continuă să citeștiHOTARAREA NR. 5 / 2021 Privind aprobarea executiei bugetare pe trimestrul IV al anului 2020
HOTARAREA NR. 5 / 2021 Privind aprobarea executiei bugetare pe trimestrul IV al anului 2020 Consiliul Local al Comunei Sarmizegetusa,judetul Hunedoara Intrunit in sedinta ordinara din data de 27.01.2021 Analizand […]
HOTARAREA NR. 1 din 08.01.2021 privind aprobarea acoperirii definitive din excedentul bugetului local a deficitului sectiunii de dezvoltare pe anul 2020
ROMANIA JUDETUL HUNEDOARA COMUNA SARMIZEGETUSA CONSILIUL LOCAL HOTARAREA NR. 1 din 08.01.2021 privind aprobarea acoperirii definitive din excedentul bugetului local a deficitului sectiunii de dezvoltare pe anul 2020 Consiliul Local […]