ROMANIA JUDETUL HUNEDOARA COMUNA SARMIZEGETUSA PRIMAR
|
PROIECT DE HOTARARE NR. 35 din 16.07.2024
Privind analiza stadiului de inscriere a datelor in registrul agricol pentru trimestrul II al anului 2024 si astabilirii masurilor pentru eficientizarea acestei activitati
Primarul Comunei Sarmizegetusa, judeţul Hunedoara;
Avand in vedere Proiectul de hotarare nr.35/2024, referatul de aprobare inregistrat sub nr. 69/16.07.2024 prin care se propune analiza stadiului de inscriere a datelor in registrul agricol pentru trimestrul II al anului 2024 si a stabilirii masurilor pentru eficientizarea acestei activitati, in scopul respectarii legislatiei in materie si a imbunatatirii activitatii, raportul compartimentului de resort nr.70/16.07.2024;
Avand in vedere prevederile art.1, alin. (1), alin. (2),, lit. a), art. 3-4 si art. 6 din O.G. nr. 28/2008 privind registrul agricol si ale HG 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020-2024 si Ordinul ministrului agriculturii nr.25/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024;
In temeiul prevederilor art. 129, alin.2, lit.d, alin.7, lit. s, art. 139, alin 3, lit. a, art. 196, alin.1, lit a, art. 197, art.243, alin. 1, lit. a din OUG nr. 57/2019- Coduladministrativ;
PROPUNE :
Art.1. Se ia act de stadiul de inscriere a datelor in registrul agricol al comunei Sarmizegetusa pentru trimestrul II al anului 2024, conform celor prevazute in anexa nr. 1 la prezenta hotarare.
Art.2. Se aproba programul de masuri pentru eficientizarea activitatii de inscriere a datelor in registrul agricol al comunei Sarmizegetusa, tinut in format electronic si pe suport de hartie, conform anexei nr. 2 la prezenta hotarare.
Art.3. Se aproba modelul invitatiei prin care compartimentul agricol invita la primarie persoanele fizice si juridice care au obligatia declararii datelor in registrul agricol, conform anexei 3 la prezenta hotarare.
Art.4. Prezenta hotarare va fi dusa la indeplinire de compartimentul registrul agricol din aparatul de specialitate al primarului comunei Sarmizegetusa.
Art.5. Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art.6.Prezenta hotarare poate fi contestat la Tribunalul Hunedoara, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, in conditiile si termenul Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrative, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.7. Prezenta hotarare se comunica: Institutiei Prefectului judetului Hunedoara, compartimentului agricol, compartimentului impozite si taxe locale , primarului comunei Sarmizegetusa, si se afiseaza pe site-ul institutiei.
INITIATOR AVIZAT
PRIMAR SECRETAR GENERAL
Hibais Leontin Dorin Bugariu Simona Nicoleta
ROMANIA Aprob,
JUDETUL HUNEDOARA PRIMAR
PRIMARIA SARMIZEGETUSA Hibais Leontin Dorin
COMPARTIMENT AGRICOL
Nr. 70/16.07.2024
R A P O R T
Privind analiza stadiului de inscriere a datelor in registrul agricol pentru trimestrul II al anului 2024 si a stabilirii masurilor pentru eficientizarea acestei activitati
Subsemnata BRAILA ALINA-ANDREEA, in calitate de angajat al Primariei Sarmizegetusa in functia de referent compartiment agricol in vederea intocmirii proiectului de hotarare privind stadiul de inscriere a datelor in registrul agricol pentru trimestrul I al anului de realizare conform prevederilor legale va comunic datele existente la sf trim.II al anului 2024:
Poziții registru agricol deschise până la data de 30.06.2024
– un număr de 13 volume cu 566 poziții in registrul agricol ale persoanelor cu domiciliu in localitate;
– un număr de 3 volume cu 126 poziții in registrul agricol ale persoanelor cu domiciliu in alte localități;
– un număr de 1 volum cu 43 poziții in registrul ale persoanelor juridice cu sediul pe raza UAT Sarmizegetusa
– un număr de 1 volum cu 16 poziții in registrul agricol, ale persoanelor juridice cu sediul pe raza altor UAT.
Până la data de 30.06.2024 s-au deschis un număr de …………2…..poziții noi în registru agricol și s-au făcut modificări pentru un număr de …………………-…….poziții.
Până la data de 30.06.2024 s-au înregistrat un număr de 22 contracte de arendare care au fost operate în registrul agricol.
Până la data de 30.06.2024 s-au întocmit un număr de 4 atestat de producător si s-au eliberat un număr de 1 carnet de comercializare a produselor agricole si s-au vizat un numar de 4 atestate si carnete de comercializare.
Până la data de 30.06. 2024 pentru un număr de 7 persoane decedate s-a completat în termen legal în registru agricol mențiuni cu privire la moștenitorii legali declarați.
Până la data de 30.06. 2024 s-au înregistrat în registrul agricol un număr de ……………–-…… construcții noi comunicate de compartimentul urbanism.
În trimestrul II al anului 2024 s-a asigurat colaborarea cu Agenția de Plăti în vederea diseminării informațiilor cu privire la subvențiile agricole de care pot beneficia cetățenii comunei. De asemenea s-au consiliat fermierii cu privire la documentele necesare pentru depunerea dosarelor la APIA pentru subvenții agricole. Astfel s-au eliberat un număr de ………220………… adeverințe pentru dosare APIA.
Până la data de 30.06. 2024 s-au eliberat un numar de 42 de diverse adeverințe solicitate de cetățeni cu privire la datele înscrise în Registrele Agricole, referitoare la terenuri, clădiri, venit agricol precum și adeverințe de spațiu necesare la SPCLEP HATEG.
Până la data de 30.06.2024 s-a asigurat consilierea și s-au înregistrat un număr de 3 dosare cu privire la vânzarea terenurilor din extravilan conform Legii 17/2014.
Până la data de 30.06.2024 s-au făcut un număr de 1 verificări pe teren privind situația reală a datelor declarate la registrul agricol conform anexei nr. 2 la normele tehnice.
Datele din registre au fost transmite partial către Registrul Agricol Național (RAN).
Până la data de 30.06. 2024 s-au aplicat un număr de ……………-………..sancțiuni cu privire la registrul agricol.
Alte aspecte………………………….
În scopul asigurării unei evidențe unitare cu privire la categoriile de folosință a terenurilor, a mijloacelor de producție agricolă și a efectivelor de animale care contribuie la dezvoltarea agriculturii și buna utilizare a resurselor locale, autoritățile administrației publice locale ale comunelor, ale orașelor și ale municipiilor organizează întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie și în format
electronic, conform formularelor registrului agricol aprobate prin hotărâre a Guvernului, pe unități administrativ-teritoriale și pe localități componente ale acestora.
Prin localități componente, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege:
- a)satele componente ale comunelor, inclusiv satele reședință de comună;
- b)satele aparținând orașelor și municipiilor;
Primarii comunelor iau măsuri pentru întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie și în format electronic, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanțe, pentru asigurarea împotriva degradării, distrugerii sau sustragerii acestuia, precum și pentru furnizarea datelor din registru, cu respectarea prevederilor legale.
Registrul agricol constituie documentul oficial de evidență primară unitară, în care se înscriu date cu privire la gospodăriile populației și la societățile/asociațiile agricole, precum și la orice alte persoane fizice și/sau juridice care au teren în proprietate/folosință și/sau animale.
Înscrierea datelor în registrul agricol se face la comune, orașe, municipii și sectoare ale municipiului București de către persoanele cărora le revine, prin dispoziție a primarului respectiv, obligația completării, ținerii la zi a registrului agricol atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, precum și a centralizării și transmiterii datelor către Registrul agricol național (RAN).
Consider oportun şi necesar acest proiect de hotărâre.
RESPONSABIL REGISTRU AGRICOL,
Braila Alina Andreea
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
PRIMARIA COMUNEI SARMIZEGETUSA
PRIMAR
- 69/16.07.2024
REFERAT DE APROBARE
Privind analiza stadiului de inscriere a datelor in registrul agricol pentru trimestrul II al anului 2024 si astabilirii masurilor pentru eficientizarea acestei activitati
Avand in vedere prevederile art. 1, alin. (1), alin. (2),, lit. a), art. 3-4 si art. 6 din O.G. nr. 28/2008 privind registrul agricol, ale Ordinul nr. 25/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024.
În scopul asigurării unei evidențe unitare cu privire la categoriile de folosință a terenurilor, a mijloacelor de producție agricolă și a efectivelor de animale care contribuie la dezvoltarea agriculturii și buna utilizare a resurselor locale, autoritățile administrației publice locale ale comunelor, ale orașelor și ale municipiilor organizează întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie și în format electronic, conform formularelor registrului agricol aprobate prin hotărâre a Guvernului, pe unități administrativ-teritoriale și pe localități componente ale acestora.
Prin localități componente, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege:
- a)satele componente ale comunelor, inclusiv satele reședință de comună;
- b)satele aparținând orașelor și municipiilor;
- c)localitățile componente ale orașelor și municipiilor.
Primarii comunelor iau măsuri pentru întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie și în format electronic, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanțe, pentru asigurarea împotriva degradării, distrugerii sau sustragerii acestuia, precum și pentru furnizarea datelor din registru, cu respectarea prevederilor legale.
Registrul agricol constituie documentul oficial de evidență primară unitară, în care se înscriu date cu privire la gospodăriile populației și la societățile/asociațiile agricole, precum și la orice alte persoane fizice și/sau juridice care au teren în proprietate/folosință și/sau animale.
Înscrierea datelor în registrul agricol se face la comune, orașe, municipii și sectoare ale municipiului București de către persoanele cărora le revine, prin dispoziție a primarului respectiv, obligația completării, ținerii la zi a registrului agricol atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, precum și a centralizării și transmiterii datelor către Registrul agricol național (RAN).
Luand in considerare faptul ca cele prezentate sunt necesare, oportune si legale propun spre dezbatere si aprobare proiectul de hotarare in forma prezentata.
PRIMAR,
Hibais Leontin Dorin
Anexa 1 la PH nr.35/2024
STADIUL ÎNSCRIERII DATELOR ÎN REGISTRUL AGRICOL AL COMUNEI SARMIZEGETUSA LA 30.06.2024
La nivelul compartimentului agricol, s-au inregistrat, la sfarsitul trimestrului II al anului 2024, următoarele:
Poziții registru agricol deschise până la data de 30.06.2024
– un număr de 13 volume cu 566 poziții in registrul agricol ale persoanelor cu domiciliu in localitate;
– un număr de 3 volume cu 126 poziții in registrul agricol ale persoanelor cu domiciliu in alte localități;
– un număr de 1 volum cu 43 poziții in registrul ale persoanelor juridice cu sediul pe raza UAT Sarmizegetusa
– un număr de 1 volum cu 16 poziții in registrul agricol, ale persoanelor juridice cu sediul pe raza altor UAT.
Până la data de 30.06.2024 s-au deschis un număr de …………2…..poziții noi în registru agricol și s-au făcut modificări pentru un număr de …………………-…….poziții.
Până la data de 30.06.2024 s-au înregistrat un număr de 22 contracte de arendare care au fost operate în registrul agricol.
Până la data de 30.06.2024 s-au întocmit un număr de 4 atestat de producător si s-au eliberat un număr de 1 carnet de comercializare a produselor agricole si s-au vizat un numar de 4 atestate si carnete de comercializare.
Până la data de 30.06. 2024 pentru un număr de 7 persoane decedate s-a completat în termen legal în registru agricol mențiuni cu privire la moștenitorii legali declarați.
Până la data de 30.06. 2024 s-au înregistrat în registrul agricol un număr de ……………–-…… construcții noi comunicate de compartimentul urbanism.
În trimestrul II al anului 2024 s-a asigurat colaborarea cu Agenția de Plăti în vederea diseminării informațiilor cu privire la subvențiile agricole de care pot beneficia cetățenii comunei. De asemenea s-au consiliat fermierii cu privire la documentele necesare pentru depunerea dosarelor la APIA pentru subvenții agricole. Astfel s-au eliberat un număr de ………220………… adeverințe pentru dosare APIA.
Până la data de 30.06. 2024 s-au eliberat un numar de 42 de diverse adeverințe solicitate de cetățeni cu privire la datele înscrise în Registrele Agricole, referitoare la terenuri, clădiri, venit agricol precum și adeverințe de spațiu necesare la SPCLEP HATEG.
Până la data de 30.06.2024 s-a asigurat consilierea și s-au înregistrat un număr de 3 dosare cu privire la vânzarea terenurilor din extravilan conform Legii 17/2014.
Până la data de 30.06.2024 s-au făcut un număr de 1 verificări pe teren privind situația reală a datelor declarate la registrul agricol conform anexei nr. 2 la normele tehnice.
Datele din registre au fost transmite partial către Registrul Agricol Național (RAN).
Până la data de 30.06. 2024 s-au aplicat un număr de ……………-………..sancțiuni cu privire la registrul agricol.
Alte aspecte………………………….
Sarmizegetusa, 16.07.2024
Initiator, primar Avizat, Secretar General
Hibais Leontin Dorin Bugariu Simona Nicoleta
Anexa 2 la PH nr.35/2024
PROGRAM DE MASURI
pentru eficientizarea activitatii de inscriere a datelor in Registrul Agricol
Nr.crt. |
Denumirea activitatii |
Termen de indeplinire |
Persoane responsabile |
1. |
Se va efectua afisajul si instiintarea populatiei cu privire la procedura si termenele de inregistrare in registrele agricole si verificarea in teren a corectitudinii inscrierii datelor pe baza declaratiei date de catre capii gospodariilor si de catre reprezentantii legali a persoanelor juridice |
permanent |
Braila Alina Andreea
|
2. |
Intocmirea si tinerea la zi a registrului agricol se organizeaza conform celor prevazute la art.6 alin.1 din O.G nr.28/2008 privind registrul agricol , atat pe suport de hartie, cat si pe suport electronic. |
permanent |
Braila Alina Andreea
|
3. |
Registrul agricol, atat cel pe suport hartie, cat si cel in format electronic, se deschide pe o perioada de 5 ani, realizandu-se in mod obligatoriu corespondenta atat cu pozitia din registrul agricol pentru perioada anterioara, cat si cu numarul din rolul nominal unic ce il priveste pe contribuabilul respectiv. Registrul agricol in format electronic se tine in paralel cu registrul agricol pe suport hartie. |
permanent |
Braila Alina Andreea
|
4. |
Toate datele din registrul agricol, atat pe suport hartie, cat si in format electronic, au caracter de interes public si trebuie sa fie corecte din punctul de vedere al proprietatii termenilor utilizati, sub aspect gramatical, ortografic, ortoepic si, dupa caz, sub aspectul punctuatiei, conform normelor academice in vigoare, potrivit prevederilor Legii nr.500/2004 privind folosirea limbii romane in locuri, relatii si institutii publice. |
permanent |
Braila Alina Andreea
|
5. |
Registrul agricol pe suport hartie are caracterul unui document oficial care constituie o sursa importanta de informatii : -pentru elaborarea pe plan local a unor politici in domeniile : fiscal, agrar, protectie sociala, cadastru, edilitar-urbanistic, sanitar, scolar, servicii publice de interes local, – pentru satisfacerea unor solicitari ale cetatenilor, -este sursa administrativa de date pentru sistemul informational statistic, respectiv : statistica oficiala, pregatirea si organizarea recensamintelor agricole, ale cladirilor si ale populatiei, ale unor anchete-pilot, organizarea unui sistem de observari statistice prin sontaj, etc -Asigura baza de date pentru realizarea cu ajutorul sistemelor electronice de calcul a verificarilor incrucisate intre datele din registrul agricol si datele inscrise in registre specifice tinute de alte institutii. |
permanent |
Braila Alina Andreea
|
6. |
Registrul agricol in format electronic furnizeaza la termenele stabilite sau la cerere, date ce pot caracteriza un rand de formular, un formular, o structura administrativ-teritoriala, pentru unul sau mai multi ani, pastrand codurile de rand si denumirile din cadrul formularelor registrului agricol pe suport hartie. |
permanent |
Braila Alina Andreea
|
7. |
Tehnica de completare a registrului agricol se face conform Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024. |
permanent |
Braila Alina Andreea
|
8. |
Comunicarea către Compartimentul impozite si taxe locale,in termen de 3 zile lucratoare,a modificarilor intervenite in registrul agricol,referitoare la terenuri,categoria de folosinta a acestora,la cladiri sau orice alte bunuri detinute in proprietate sau in folosinta,dupa caz,de natura sa conduca la modificarea oricaror impozite si taxe locale prevazute de Codul fiscal. De asemenea,datele instrumentate la nivelul Compartimentului Impozite si taxe locale si Compartimentului Urbanism, amenajarea teritoriului, care fac obiectul inscrierii in registrul agricol, se comunica compartimentului de resort in termen de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii lor,prin grija conducatorului compartimentului respectiv |
permanent |
Braila Alina Andreea Ionutiu Andreia Tatiana Bora Valentin Eduard |
9. |
Secretarul comunei verifica concordanta dintre cele doua forme de registre iar în funcţie de rezultatul controlului impun măsuri, care vor fi duse la îndeplinire, în condiţiile legii. |
semestrial |
Secretar comuna
|
10. |
O zi pe saptamana, functionara cu atributii in completarea registrului agricol va efectua verificari in teren privind declaratiile inregistrate |
permanent |
Braila Alina Andreea
|
11. |
Orice modificare in registrul agricol se va face numai cu avizul scris al secretarului comunei |
permanent |
Braila Alina Andreea
|
12. |
Se vor aplica sanctiunile prevazute de lege in cazurile in care,in urma verificarilor efectuate in teren,se constata declararea de date neconforme cu realitate,refuzul de declarare,nedeclararea in termenele stabilite si in forma solicitata a datelor care fac obiectul registrului agricol |
permanent |
Primar, prin funcţionarii din structurile cu atribuţii, în condiţiile legii |
Sarmizegetusa, 16.07.2024
Initiator, primar Avizat, Secretar General
Hibais Leontin Dorin Bugariu Simona Nicoleta
Anexa nr.3 la PH nr.35/2024
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
PRIMARIA SARMIZEGETUSA
Către,
d-l /d-na _________________________
_________________________________
(adresa)
In conformitate cu legislatia specifica in vigoare va reamintim faptul ca, inscrierea datelor în registrul agricol în a cărui rază administrativ-teritorială îşi are domiciliul capul gospodăriei se face pe baza declaraţiei date pe propria răspundere de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei care dispune de capacitate deplină de exerciţiu.
Pentru persoanele juridice datele se înscriu în registrul agricol pe baza declaraţiilor date de reprezentantul legal respectiv, însoţite de documente.
Faţă de acestea , vă invităm la sediul Primăriei Sarmizegetusa, situat în sat Sarmizegetusa pe strada Principala, nr.4, compartiment registru agricol , pentru depunerea declaraţiei cu privire la datele ce se înscriu în Registrul agricol.
Înscrierea în registrul agricol a datelor privind clădirile şi terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi schimbarea categoriei de folosinţă se pot face numai pe bază de documente anexate la declaraţia făcută sub semnătura proprie. Pentru efectuarea unei declaraţii complete care să conţină datele conform formularului Registrului agricol, vă rugăm să aveţi asupra dumneavoastră documente şi să fiţi în măsură a furniza date, după caz, privind: – cartea de identitate/buletinul de identitate/CUI, sau certificatele de stare civilă, după caz, pentru toate persoanele ce compun gospodăria; – documente şi informaţii privind terenurile deţinute în proprietate, în comuna Sarmizegetusa, precum şi alte localităţi, identificate pe parcele, tarlale, intravilan, extravilan, număr cadastral, număr carte funciară, vecinătăţi , categoria de folosinţă, nr. bloc fizic şi titularul dreptului de proprietate; – informaţii privind: suprafaţa arabilă cultivată pe raza localităţii(din terenul proprietate, arendat, cote-părţi, etc); – numărul de pomi fructiferi – în livezi şi răzleţi – pe specii şi soiuri; – documente şi/sau informaţii privind animalele domestice deţinute la începutul anului,pe specii, grupe de vârstă şi sex; – documente şi/sau informaţii privind construcţiile deţinute pe raza localităţii(suprafaţa, materialele din care sunt construiţi pereţii, anul dării în folosinţă); – informaţii privind producţia vegetală şi animală obţinută.
În cazul în care nu există documente, înregistrarea în registrul agricol a datelor privind clădirile şi terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi schimbarea categoriei de folosinţă se pot face pe baza declaraţiei date sub semnătura proprie de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei, sub sancţiunea nulităţii.
Aceste declaraţii pot fi date, potrivit opţiunii persoanei fizice obligate să declare în registrul agricol, după cum urmează:
– a) în faţa secretarului comunei;
– b) în faţa notarului public;
– c) la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României.
De asemenea va informam urmatoarele:
In conformitate cu prevederile O.G.nr.28/2008 privind registrul agricol , art. 11 (1) termenele la care persoanele fizice şi juridice au obligaţia să declare datele pentru înscrierea în registrul agricol sunt următoarele:
- a) între 5 ianuarie şi ultima zi lucrătoare a lunii februarie, pentru datele anuale privind membrii gospodăriei, terenul aflat în proprietate/folosinţă, clădirile şi mijloacele de transport cu tracţiune animală şi mecanică, maşinile, utilajele şi instalaţiile pentru agricultură şi silvicultură, efectivele de animale existente în gospodărie/unitatea cu personalitate juridică la începutul fiecărui an, precum şi modificările intervenite în cursul anului precedent în efectivele de animale pe care le deţin, ca urmare a vânzării-cumpărării, a produşilor obţinuţi, a morţii sau a sacrificării animalelor ori a altor intrări-ieşiri;
- b) între 1 şi ultima zi lucrătoare a lunii mai, pentru datele privind categoria de folosinţă a terenului, suprafeţele cultivate, numărul pomilor în anul agricol respectiv;
- c) persoanele fizice şi juridice au obligaţia să declare date, pentru a fi înscrise în registrul agricol, şi în afara termenelor prevăzute la lit. a) şi b), în termen de 30 de zile de la apariţia oricărei modificări.
Art.11 (2) În cazul în care persoanele fizice sau cele juridice nu fac declaraţiile la termenele prevăzute la alin. (1), se consideră că nu au intervenit niciun fel de modificări, fapt pentru care în registrul agricol se reportează din oficiu datele din anul precedent, cu menţiunea « report din oficiu» la rubrica « semnătura declarantului» .
Art. 20 (1) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 500 lei, în cazul persoanelor fizice, respectiv cu amendă de la 300 lei la 1.500 lei, în cazul persoanelor juridice, următoarele fapte:
- a) refuzul de a prezenta primarului sau persoanelor împuternicite de acesta documentele şi a evidenţele necesare în vederea verificării realităţii datelor;
- b) refuzul privind asigurarea accesului persoanelor împuternicite de către primar de a constata la faţa locului situaţia reală, în vederea verificării concordanţei dintre aceasta şi datele din registrul agricol;
- c) nedeclararea, la termenele şi în forma stabilite de prezenta ordonanţă sau de normele tehnice prevăzute la art. 7 alin. (3), după caz, a datelor care fac obiectul registrului agricol;
- d) refuzul de a prezenta primarului informaţiile, potrivit prevederilor art. 10 alin. (1).
Prezenta constituie un mod de aducere la cunoştinţă publică a dispoziţiilor legale privind Registrul agricol, obligaţie care revine autorităţilor administraţiei publice locale şi pe care o considerăm onorată .
Avand convingerea că cele prezentate v-au edificat asupra problematicii privind Registrul agricol, vă aşteptăm cu interes pentru realizarea acestui raport de autoritate, cooperare şi prestaţie între administraţia publică locală şi persoanele obligate să declarare în registrul agricol.
PRIMAR,
Compartiment agricol
Sarmizegetusa, 16.07.2024
Initiator, primar Avizat, Secretar General
Hibais Leontin Dorin Bugariu Simona Nicoleta