STARE CIVILĂ
IMPORTANT!
Atunci când înaintați o cerere sau orice formular adresat Primăriei, trebuie să atașați și declarația de ACORD Privind prelucrarea datelor cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016
Descarcă modelul de declarație de aici: model pdf model doc (editabil)
_______________
Programul de audiențe:
♦ PRIMARUL COMUNEI
SOCACIU Aurora – Gina
Joi orele 10:00 – 12:00
♦ VICEPRIMARUL COMUNEI
Vacant
Vineri orele 10:00 – 12:00
♦ SECRETARUL GENERAL UAT
BUGARIU Simona Nicoleta
Marți orele 10: – 12:00
Adresa noastră:
Str. Principala, nr. 4, Cod postal: 337415
Sat Sarmizegetusa, comuna Sarmizegetusa
Județ: Hunedoara
Telefon: 0254-776510, 0254-776510
Fax: 0254-776552
Web: comuna-sarmizegetusa.ro
E-mail:
primariasarmizegetusa@yahoo.com
IMPORTANT!
Pentru comunicarea cărții de identitate și a documentelor cu caracter personal, folosiți adresele de mai jos, în funcție de specificul solicitării
SECRETAR GENERAL UAT:
secretar-general@comuna-sarmizegetusa.ro
CONTABILITATE SI RESURSE UMANE
contabilitate-si-resurse-umane@comuna-sarmizegetusa.ro
IMPOZITE SI TAXE
impozite-si-taxe@comuna-sarmizegetusa.ro
REGISTRUL AGRICOL
registrul-agricol@comuna-sarmizegetusa.ro
URBANISM SI ACHIZITII PUBLICE
urbanism-si-achizitii-publice@comuna-sarmizegetusa.ro
STARE CIVILĂ
stare-civilă@comuna-sarmizegetusa.ro
SERVICIUL VOLUNTAR PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ
svsu@comuna-sarmizegetusa.ro
ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI ASISTENȚĂ MEDICALĂ COMUNITARĂ
asistenta-sociala-si-medicala-comunitara@comuna-sarmizegetusa.ro
Actele necesare pentru înregistrare la Starea civilă
Actele necesare minorului care a împlinit vârsta de 16 ani și dorește să se căsătorească
Atenţie!: *Înregistrarea cererii/declaraţiei de căsătorie se va face numai după primirea Dispoziţiei de autorizare a căsătoriei /Sentinței judecătorești de la Instanţa de Tutelă (Judecătorie) de la domiciliul minorului. ** În […]
Actele necesare pentru înregistrarea căsătoriei mixte (cu străini)
În cazul căsătoriilor mixte este de preferat a vă deplasa personal la primărie pentru a solicita un fluturaş informativ în funcţie de ţara al cărui cetăţean este unul dintre soţi. […]
Acte necesare in vederea încheierii casatoriei
Înainte de încheierea căsătoriei trebuie depus formularul Declarație de căsătorie care se publică la intrarea în sediul primăriei și pe pagina web a instituției. Declaratia de casatorie se face personal, […]
Înregistrarea căsătoriei
DECLARAŢIA DE CĂSĂTORIE se face împreună personal de către viitorii soţi, în scris, în faţa ofiţerului de stare civilă, la sediul primăriei de domiciliu sau de reședința a unuia dintre […]
Eliberarea certificatelor de stare civilă
Certificatele de stare civilă se eliberază la cerere, persoanei îndreptăţite, personal, prin împuternicit cu procură specială. Certificatul de naştere se eliberază titularului actului sau persoanei împuternicite cu procură specială, pentru persoanele […]
Acte necesare în vederea înregistrării decesului
Certificatul medical constatator al decesului întocmit pe formular tip. Actul de identitate al decedatului. Certificat de nastere şi de căsătorie, după caz. Actul de identitate al declarantului, original şi […]
Acte necesare în vederea înregistrării nasterii unui nou-născut
ATENŢIE ! părinţii care nu declară/ înregistrează, în termenele legale, naşterea copiilor, sunt pasibili de amendă cuprinsă între 50 – 150 lei. Înregistrarea naşterii copilului se face, de oricare dintre […]
Reglementări legislative
Sunt sancționate următoarele abateri de la regimul documentelor de stare civilă:
- deţinerea fără drept a certificatelor de stare civilă aparţinând altei persoane, se sancţionează cu amendă de la 50 – 150 lei;
- nedeclararea naşterii sau decesului în condiţiile şi în termenele prevăzute de lege, se sancţionează cu amendă de la 50 – 150 lei;
- neprezentarea certificatelor de stare civilă sau extraselor eliberate de autorităţile străine, ofiţerului de stare civilă de la locul de domiciliu, pentru transcrierea în registrele de stare civilă române, în termenul de 6 luni de la întoarcerea în ţară sau de 6 luni de la pimirea din străinătate a certificatului sau extrasului de stare civilă, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- omiterea declarării, în faţa ofiţerului de stare civilă, a unor date referitoare la starea civilă a persoanelor sau declararea lor în mod inexact, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- neverificarea de către ofiţerul de stare civilă a realităţii conţinutului declaraţiei şi a concordanţei acesteia cu actele de identitate, certificatele de stare civilă şi celelalte înscrisuri prezentate, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- neeliberarea de către personalul medico-sanitar competent, în termenele legale de declarare a naşterii şi a decesului, a certificatelor medicale constatatoare ale acestor fapte, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- pierderea sau deterioarea certificatelor de stare civilă, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- oficierea de către deservenţii cultelor a serviciului religios în cazul căsătoriilor sau în vederea înhumării sau incinerării, fără a li se fi prezentat certificatul de căsătorie şi, respectiv adeverinţa de înhumaresau de incinerare a cadavrului, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- înregistrarea unui act de stare civilă cu încălcarea competenţei teritoriale prevăzută de lege, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- nerespectarea termenului prevăzut de lege (24 ore) privind sesizarea poliţiei despre găsirea unui copil sau abandonarea acestuia într-o unitate sanitară, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- înhumarea sau incinerarea cadavrului fără prezentarea adeverinţei de înhumare sau incinerare, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei.
Eliberarea documentelor de stare civilă
Certificatele de stare civilă se eliberază la cerere, persoanei îndreptăţite, personal, prin împuternicit cu procură specială.
Certificatul de naştere se eliberază titularului actului sau persoanei împuternicite cu procură specială, pentru persoanele de peste 18 ani posesoare de acte de identitate. Actul de identitate trbuie să fie în termen de valabilitate.
Pentru minorii care nu au acte de identitate, precum şi pentru cei puşi sub interdicţie, certificatul de naştere se eliberază părintelui sau reprezentantului legal.
Certificatul de căsătorie se poate elibera unuia dintre soţi sau, la cerere, ambilor soţi.
Certificatul de deces se eliberează membrilor familiei sau altor personae îndreptăţite.
Eliberarea altor certificate în locul celor pierdute, sustrase, distruse sau deteriorate este supusă taxei de timbru, potrivit legii.
Formulare de stare civilă
Cerere pentru publicarea declarației de căsătorie
Deschide documentul aici
Declarație notarială în cazul căsătoriilor mixte (cu străini)
DECLARAŢIE NOTARIALĂ (conf. art.34, alin.3 din Legea 119/1996 republicată şi art.44, lit.h din HG 64/2011) din care să rezulte următoarele: – sunt de cetăţenie………………………….…….., naţionalitate……………………, – nu sunt/sunt cunoscător al […]
IMPORTANT!
Atunci când înaintați o cerere sau orice formular adresat Primăriei, trebuie să atașați și declarația de ACORD Privind prelucrarea datelor cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016
Descarcă modelul de declarație de aici: model pdf model doc (editabil)
_______________
Declarații de căsătorie
PUBLICATIE CASATORIE
Continuă să citeștiPUBLICATIE CASATORIE PĂRĂU SORIN MIRCEA si BABĂU GABRIELA RALUCA
PUBLICATIE
Publicatie casatorie dl.Lihoni Ionel Mihai si d-na Magurean Alexandra Cristina
Continuă să citeștiDeclarații de căsătorie
Conform Codului Civil, Art. 283, acest spațiu este dedicat publicării declarațiilor de căsătorie cu 10 zile înaintea oficierii.
Declarație de căsătorie
Acest spațiu este rezervat declarațiilor de căsătorie